Blog rímskokatolíckeho kňaza

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Celibát - čistota

Aj z iného pohľadu

Panenstvo nemá pevnosť čnosti, ak nie je postavené na sľube, že sa trvalo zachová neporušené. (sv. Tomáš Aquinský)

Veď či všetci tí, v panenstve žijúci muži a ženy, nedokazujú denne svojím čistým životom, že s pomocou milosti Božej je vláda duše nad telom možná, a že je to zároveň znak osvedčenej čnosti. (sv. Tomáš Aquinský)

Samotné panenstvo sa nectí, pretože je panenstvom, ale preto, že je dané Bohu. Chráni a zachováva ho vytrvalosť v pobožnosti. (sv. Augustín)

Preto strážkyňou panenstva je láska k Bohu, no príbytkom tejto lásky je zasa pokora. (sv. Augustín)

Drahokam sa nerozpustí ani v blate. Ak zasvätená osoba má svojho milého pevne v srdci, môže pokojne stáť pred osobou druhého pohlavia. (A. Dermek)

Panenstvo pre mňa znamená zasvätenie v Márii a v Kristu. (sv. Hieronym)

Koreňom a ovocím panenstva je život na kríži. (sv. Ján Zlatoústy)

Čisté srdce nie je prázdne srdce, ale srdce plné Krista. (P. Rosso)

Začne sa s láskou čnostnou, ale potom ak nie je opatrnosti, primiesi sa do nej láska ľahkomyseľná, nato láska zmyselná a nakoniec láska telesná. (sv. František Saleský)

Naše telá sú krehké sklo a je potrebné medzi jedno a druhé dať veľa slamy umŕtvovania, aby sa neporozbíjali. (sv. František Saleský)

Muž je kúdeľ, žena oheň, diabol zhora fúka. (Španielske príslovie)

Čo pre vás znamená celibát? Sloboda pre Krista. (Matka Tereza)

Nestačí mať čisté ruky, treba mať čistého ducha. (Thales)


Myšlienky iných | stály odkaz

Komentáre

  1. ..hmmm...poučné..
    Naše telá sú krehké sklo a je potrebné medzi jedno a druhé dať veľa slamy umŕtvovania, aby sa neporozbíjali. (sv. František Saleský)
    publikované: 29.06.2008 10:06:55 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  2. .
    Tak tie citáty sa mi celé abnormálne nepáčia , hrúza .
    To operovanie s čistotou . Katastrofa .
    Panenstvo neni dar ani cnost, je to fakt nepoužitia orgánu na to k čomu bol určený , nič vencej .
    Toto považujem za keci /prepáčte, nenáchdzam vhodnejší výraz/ , ktoré narušajú pohľad na súlož, lásku, splynutie a všetko krásne čo s tým súvisí.
    Strážkyna panenstva, čistota , drahokami, zasvatenie, sľub neporušenia ... bludy , ilúzie..
    Presne to robí z celibátu niečo vznešené a zo sexu niečo nevznešené . A ono je to presne opačne. Sex je báječný aj súžitie muža so ženou ak je želané ,celibát je nenormálny /i ked spoločenksy vnímaný ako normálny/ . A je to pre mňa nenormálne to požadovať vrámci dajakého filozofického smeru po niekom, kto chce daný smer propagovať.

    Tým knazjozef nemienim nič zlé proti vám , iba drsne nesúhlasím s celým tým storočným celibátnym nánosom.
    Ja som čistá ako ľalia pri sexe aj po ňom a moja láska je normálne spojená s láskou fyzickou a je úplná iba ak je úplna aj vo fyzickej obdobe.
    Chudák František , ktorý to celé nejak nepochopil a primiesili sa mu takéto myšlienky do života.
    publikované: 29.06.2008 14:33:06 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Kto je čistý
    pri sexe? Aj pri sexe sa páchajú hriechy, no ak si neveriaca, tak to bude pre teba hádzanie hrachu na stenu - čiže hovoriť o hriechu aj pri súloží, by sa dalo písať - napr. koľké si hovoria, že sú čisté - hovorím všeobecne - nežijú dokonca ani v riadnom manželstve a pritom sexujú s ochranou - čoho sa boja, ak sa majú radi, ak sú si oddaní - je to láska? podľa mňa je to sebecké užívanie bez zodpovednosti - preto antikoncepcia - aby sa mi azda niečo neprihodilo - a nepovedz mi, že tu je oddanie jedného druhému v tom pravom slova zmysle ... opäť sa vrátim k tomu, čo som už písal v inom commente - ak nie si veriaca, tieto slová nepochopíš, alebo neprijmeš a ja viem prečo... a k tým citátom - iste máš právo na svoj názor, ako každý iný...
    publikované: 29.06.2008 16:19:52 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  4. knazjozef
    to je dobrá otázka , kto je čistý pri sexe .
    Sex pre mńa nie je otázkou čistoty alebo špiny .

    Existuje plnohodnotný krásny oddaný sex /milovanie/ , kde sa ľudia milujú a nesú si plnú zodpovednosť za svoju lásku .
    Väčšina horeuvedných citátov, ale nehovorí o sexe ale o sexuálnej zdržanlivosti a odmietaní ako o čomsi správnom. Aspoň ja tak nejak intuitívne im rozumiem.
    Ak bol boh všemožný , mohol z nás predsa spraviť hermaforditov alebo čo . Ale ľudí stvoril inak . A stvoril ich tak "najsprávnejšie" ako chcel . V mojom vnímani Boha, je celibát nelogický , oslavuje ako posvätné niečo , čo sa pre mňa kríži s pohlavnou determinovanosťou človeka, ako zámerom Boha .
    Tým nemyslím, že niekomu nemôže vyhovať žiť bez sexu a rodiny , ale neni na tom nič oslavovania hodné ani obdivuhodné a už vôbec nie posvätné , čisté .. proste život ako každý iný.

    - Celibát , sloboda pre Krista ?
    Kristus je mrtvy a niečí celibát by mu aj tak nepomohol. Čo by z toho kto mal ?

    - Panenstvo dané Bohu ?Čo to znamená ?
    A osvedčena čnosť ?

    Ani tomu nerozumiem
    "Panenstvo pre mňa znamená zasvätenie v Márii a v Kristu"
    Jak súvisí panenstvo s nimi ?

    "Koreňom a ovocím panenstva je život na kríži."
    Toto znie strašne , jak súvisí panenstvo s ukrižovaním ?
    publikované: 29.06.2008 16:51:32 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Toto znie strašne , jak súvisí panenstvo s ukrižovaním ?
    ak vieš, čo znamená kríž, potom vieš, čo sa týmto chcelo povedať - obeta lásky v poslušnosti pre dobro človeka... vieš nie je poslušnosť ako poslušnosť: syn niečo chce od matky - kúpiť drahé kopačky - bude poslúchať, lebo zato bude niečo mať - jedna poslušnosť; syn nebude naliehať a nechá rozhodnutie na matku, no pritom sa jeho vzťah k matke nezmení - nebude gániť, kričať na ňu a podobne - druhá poslušnosť - ja v tom vidím rozdiel a ty?
    publikované: 29.06.2008 17:08:48 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  6. sygon..nikto ťa predsa nenútiť žiť v panenstve..
    ale..nebráň ty tým,čo sa tak rozhodnú, v ňom zotrvávať..

    kolko krát si sa krásne milovala?..kolko krát to bol prejav vrcholnej lásky a blízkosti?..

    kde su ti muži dnes?..pozdravíte si?..aspon?..

    publikované: 29.06.2008 17:51:15 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  7. knazJozef
    jo tak to chápem , ja nie som veľmi na metafóry , ďakujem.
    Neviem , asi v telesnosti nevidím toľko aby to bolo niečo , čo je hodné obetovania a z čoho by niekto niečo mal.
    Je kopec práce , ktorá sa dá vykonať pre dobro lasku a s poslušnosťou pre iných i pre seba samého, ale moje osobné odriekanie sexu skutočne k tým prácam v mojích predstavách nepatrí.

    K poslušnosti , chápem , čo myslíš ale fakt neviem ako to s tým výrokom súvisí. Poslušnosť a spôsob jeho výchovy je skutočne na dlhú diskusiu.
    publikované: 29.06.2008 20:27:01 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  8. ellie
    mňa nikto nenúti žiť v panenstve , prečo by aj ?
    nemám brániť ? a komu som chcela, nech sa zorientujem v tom o čom hovoríš .
    A verím, že ťa môj sexuálny život zaujíma ale ja fakt dnes nejak nemám potrebu ho rozpitvávať :) šak dakedy keď tak osobne skecneme nie ? :)
    publikované: 29.06.2008 20:33:55 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Sygon, tieto citáty a keci?
    Prečo si myslíš, že citáty, ktorým podľa vlastných slov nerozumieš, sú keci? Prečo nepripustíš, že citáty , ktoré sú citátmi mystikov, ktorých celý život a činnosť vo viere možno prirovnať k jednej celoživotnej meditácii nie sú aspoň z ich (ak už nie z tvojho) pohľadu pravdivé a čisté pramienky vyvierajúce z ich vlastného duchovného poznania? Len preto, že Ty im nerozumieš? ( Viera nemá logické zdôvodnenie, nedá sa naučiť ani vysvetliť, viera sa prijíma ako dar.)
    publikované: 29.06.2008 23:36:15 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  10. kameliaB
    máš úplnu pravdu, bolo to prisilné slovo vyplývajúce z toho ako som im ja rozumela v prudkosti a v návale emócii prudko vypľuté . Pravdepodobne, keby som napísala ich interpretáciu, ktorá mňa napadá, bolo by to zrejmejšie a asi by došlo k pochopeniu aspoň pohľadov a interpretácii.
    Každopádne výrazne som nerozumela tomu krížu, ostatné som si chcela prehodnotiť. Rozumiem im po svojom a nepáčili sa mi po svojom .
    Nevidím cnosť v sexuálnom odmietaní z toho vyplýva nevôľa k ospevovaniu takejto cnosti, nie je to pre mňa cnosť. Cnosť pre mňa je , keď je človek láskavý , rád pomahá , vie žiť svôj život , iste aj to že ho vie prežiť plnohodnotne v celibáte , ale nie celibát samotný.

    Viera možno pre veriacich logické vysvetlenie nemá, ale ja som svojím spôsobom veriaca a v mojom systéme, keď náhodou je naň niekto zvedavý je logický systém a viem ho interpretovať. Je tam predstava bezpodmienečnej lásky/žiadne obety,vykúpenia, tresty/ , sexuálnej a mentálnej slobody v unikátnom súzvuku /žiadne celibáty, žiaden sex špinavý alebo čistý, nepoškvrnené počatia ... /, niet nespochybinteľných pravidiel /žiadne prikázania, osvedčovanie cnosti / , pretože neexistujú globálne , niet návodov /posolstvá/, pretože každý má návod v sebe /žiadna cirkev, vierozvestcov, niet hriechov/ , odriekanie potrieb je nezmyselné /všetko , čo potrebujem je to pravé/ , niet tam vzorov ani koho nasledovať iba sa inšpirovať /Ježíš/ .. taký naivný plochý otvorený svet kumulujúci lásku v jednotu splývajúcu s Bohom, ako abstraktný pojem zahrňujúci tvorcu celého nesmierne krásneho sveta, s evolúciou , vesmírom a ufónmi :D energiami a tak , ku ktorému mám fakt hlbokú úctu, lebo to by som nevymyslela :)

    Ja mystikom ich zásluhy neberiem, len práve tu som niektorým nerozumela a čisté pramienky sú detské názory pre mňa , a názory ľudí , ktorí nepociťujú strach a vedia prijímať a rozdávať otvorene lásku.
    publikované: 30.06.2008 00:23:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Myslíš si, sygon, že starať sa o malomocných
    je detinské a že tí, ktorí to robia majú strach?
    Myslíš, že žiť uprostred púšte (alebo džungle) bez akýchkoľvek technických vymožeností dokážu mystici (alebo misionári) pretože sú detinskí strachopudi?
    publikované: 30.06.2008 17:44:41 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  12. KameliaB
    myslím, že neviem ako súvisia tvoje otázky s mojím predošlím komentárom .
    Prečo sa pýtaš na strachopudov, alebo na detinskosť, ak sa smiem spýtať ? Možnom som sa zle v niečom vyjadrila .. fakt neviem.
    publikované: 30.06.2008 18:25:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Sygon,
    na základe posledného odseku tvojho predposledného komentára.. tak som to pochopila, že:
    mystici (teda asi tí citovaní) majú detské názory a že ty uznávaš názory tých, ktorí nepociťujú strach ( z telesnosti, z nečistoty tela) a vedia prijímať a rozdávať otvorene ( bez zábran, bez podmienky vyhýbať sa hriechu ?) lásku (telesnú?)
    Tak mi to vychádzalo z tvojich slov.. no možno som to naozaj celé zle pochopila
    publikované: 30.06.2008 21:34:33 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  14. kameliaB
    asi som to skor napisala spatne , to ma len tak narychlo napadlo, ze deti a ti s laskavym srdcom mavaju pre mna ciste myslienky ...
    Ja som tieto myslienky dnes znova citala a skoro vacsina sa mi stale nepaci...Ani Augustin, ani Salesky, ani Maria Terezia, ani Aquinsky ... vôbec . Nemôžem si pomôcť a to sa mi stáva fakt zriedka, že dačo dobré ma nenapadá ani keď sa snažím .
    Možno mám predsudky ale fakt to nepovažujem za čisté pramienky ..
    Jedine Thales sa mi páči , ale to neradím pod celibát a Rosso metaforicky. Teba oslovujú tieto výroky ?
    publikované: 30.06.2008 22:11:24 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Sygon,
    asi som to naozaj nepochopila tak,ako si to chcela napísať ty,
    (trochu už z blogu poznám tvoj štýl písania a zdá sa mi, že myslienky ti bežia rýchlejšie ako prsty a sem-tam vo vete pozabudneš nejakú spojku, časticu a tak si význam vety treba dotvoriť.. a niekedy sa minieme vo význame)
    chcem sa však pozastaviť pri tvojom prvom komente pod článkom, ktorý sa mi videl byť napísaný ako v okamihu, bezprostredne, z hĺbky srdca vypľutá nespracovaná emócia, a preto o to úprimnejšia, čo mi nevadí, lebo ťa už trochu poznám a vidím (čítam), že sa snažíš hľadať pravdu a podľa mojich skúseností "hľadači pravdy" nakoniec vždy akosi konvergujú k jednému a tomu istému zisteniu... áno, mne sa páčia tieto výroky, lebo si myslím, že pravdivé sú

    hovoríš, že niet návodov, lebo každý má návod v sebe..je to krásne, sebavedomé, odhodlané tvrdenie mladého, zdravého, krásneho, perspektívneho a pre tieto vlastnosti určite všetkými milovaného jedinca - proste šťastného človeka, ktorý v sebe určite, nepochybne cíti toľko energie, lásky a odvahy, že môže rozdávať ! ALE: toto všetko spomenuté je limitované - časom. Alebo - niekomu jednoducho nie je dané. Lebo je -buď starý, chorý, postihnutý, bezmocný,nepekný,nešťastný alebo- podlomený zlým osudom, životnými stratami, vlastnými chybami alebo len jednoducho narazil na nejakú prekážku v živote - Aký návod zo seba, ak nevie, kam sa pohnúť a zdá sa mu, že svet sa mu zrútil (a nemusí byť vôbec hlúpy ani nevzdelaný), vydoluje? - Aký návod v sebe nájde ? - nebyť? rezignovať? znenávidieť, pomstiť sa, odplatiť, ukradnúť, podviesť,zabiť, brať si, čo chcem len ja?

    význam života takýchto - na úplne poslednom ohnivku v reťazi -nešťastníkov - dávala napr. aj Matka Tereza (nie Mária Terezia) z Kalkaty
    publikované: 30.06.2008 23:04:50 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  16. kameliaB k citátom ..
    dik za pochopenie k prvemu skutocne z duse vyplutemu komentaru ..
    Pristavila by som sa najprv pri tých výrokoch , prečo pre mňa nie sú pravdivé a ako ich vnímam , lebo som nad tým dumala veľa , aspoň si to usporiadam ...

    Napríklad Pán Aquinský ..
    "Panenstvo nemá pevnosť čnosti, ak nie je postavené na sľube, že sa trvalo zachová neporušené."
    - je to podmienka : ak neni neporušené navždy , tak je to nečnostné
    - poznámka : panenstvo neni otázko cti alebo necti
    - pre spor : panenstvo venované v láske je podľa tejto vety necnostné a to teda ani náhodou nie je
    - poznámka 2 : kto zlyhal raz, zlyhal, neni cnostný

    "Veď či všetci tí, v panenstve žijúci muži a ženy, nedokazujú denne svojím čistým životom, že s pomocou milosti Božej je vláda duše nad telom možná, a že je to zároveň znak osvedčenej čnosti."
    - manipulácia : tí , ktorí nesexujú žijú čistý život
    - manipulácia 2 : ovládanie sexuality je dôkaz ovládanie duše telom
    - manipulácia 3 : ovládanie sexuality dosvedčuje cnosť
    - poznámka : ovládanie sexuality pre mňa dokazuje pevnú vôľu s kľudne aj pochybných dôvodov. Anorektičky upieranie jedla intepretujú rovnako , ako výhru duše nad telom .
    - poznámka2 : víťaziť nad telom, je pre mňa nezmyselné. Zmyselné je nájsť omnoho ťažký a v súčasnosti ťažko dosiahnuteľný súlad s telom. Ak by bol duchovne vyšší ten, čo nad telom víťazí, tak anorektičky skutočne vyhravájú , pretože vyhrajú až smrť. Taktiež pochybne na mňa pôsobia pustovníci , ktorí umierajú v tibetských vrchoch bez jedla vody /občas/ a postupne v jamách v skale prídu o schopnosť vidieť , hýbať sa za roky . Ostane im len "duchovno" , taktiež tragicky umierajú a pritom vyhravajú nad telom . Otázne čo to vlastne vyhravájú.
    Telo podľa mňa nie je problém ovládať ale za každú nadvládu si telo vezme daň na duši. Podľa mňa je najvyššie duchovno absolútny súlad tela a ducha .

    "Samotné panenstvo sa nectí, pretože je panenstvom, ale preto, že je dané Bohu. Chráni a zachováva ho vytrvalosť v pobožnosti. (sv. Augustín)"
    - na čo by Bohu niečie panenstvo bolo ? Keby si prial panenstvo, tak vytvorí neodpaniteľných ľudí .
    Ekvivalent si viem predstaviť ako , nepoužitá ruka sa nectí , ale ctí sa nepoužitá pre Boha . A potom návod, asi , že ju ochránim v nepoužitosti ak bude vytrvalo pobožná ... no neviem ..


    "Začne sa s láskou čnostnou, ale potom ak nie je opatrnosti, primiesi sa do nej láska ľahkomyseľná, nato láska zmyselná a nakoniec láska telesná. (sv. František Saleský)"
    - láska je úplná na všetkých úrovniach alebo nie je nie sú predsa žiadne stupne lásky
    - a stupne : ľakomyselna, zmyselná a telesná sú nejaké úplne pre mňa nezmyselne usporiadané a ešte vnímam drsnú manipuláciu ako je telesná láska na chvoste a to teda na žiadnom chvoste podľa mňa neni.

    "Naše telá sú krehké sklo a je potrebné medzi jedno a druhé dať veľa slamy umŕtvovania, aby sa neporozbíjali. (sv. František Saleský)"
    - Telo nie je žiadne krehké sklo , ktoré sa otlčie . Je veľmi dobre vystavané tak aby telá, ktoré chcú k sebe patriť v sebe splynuli a nie len fyzicky. Žiadne umrtvovanie neni potrebné , naopak je potrebné zbavovať sa toho, čím sa my sami a spoločnosť umrtvujeme ..

    "Muž je kúdeľ, žena oheň, diabol zhora fúka."
    - žiaden diabol neni , muž a žena boli stvorení láskou aby lásku tvorili

    "Čo pre vás znamená celibát? Sloboda pre Krista. (Matka Tereza)"
    - Krista nepoznám, ale byť ním a umrieť pre to, prečo umrel on, tak musím povedať, že ničie panenstvo by mi v predstavách so slobodou nijak nepomohlo. Je to podľa mňa manipulácia, dobro sa dá konať aj bez celibátu . Život naplnený dobrom a láskou by mohla byť metaforicky sloboda pre Krista ale ... celibát to ani náhodou nezaručuje .. A znie mi to, ako keby si Matka Tereza myslela, že Krista snáď vyslobodzuje obrazne svojím celibátom. Vykonala mnoho dobrého , ale robila to pre iných kvôli sebe . Neuznávam zvonku motivované pohnútky.

    ...
    publikované: 30.06.2008 23:50:26 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  17. kameliaB
    k druhému odstavcu veľmi dobre rozumiem, čo myslíš ...
    a určite k môjmu postoju prispieva spuspnosť krásnych , inteligentných, mladých ... máš pravdu

    Ja ale považujem za chybu doby, že je schopná odučiť ľudí za zodpovednosť za svoj osud , život . Princíp večnej externej záchrany má aj negatívne dôsledky, prijatie myšlienky, že vždy mi niekto pomôže . Človek nemá inú možnosť ak chce nájsť rovnováhu ako zmieriť sa s tým , s čím sa narodil a s tým, do čoho sa prežil k danému dňu .
    Preto tlačím na sebe návodovosť, samostatnosť, zodpovednosť za seba, pretože každý človek jediný vie, čo potrebuje a čo môže . Len sme strašne zahltení externými návodmi a ohluchli sme .
    publikované: 01.07.2008 00:17:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Súhlasím s tebou, sygon
    že svet je zahltený externými návodmi, a aby mohol človek "vedieť, čo potrebuje a čo môže", na to je tu potrebné nájsť si čas na tiché zamyslenie sa,(ak chceš meditáciu, inými slovami povedané aj úprimnú modlitbu, spytovanie si svedomia - pre kresťana podľa desatora, aby vedel aj ten, čo nie je obdarený duchom hĺbavosti vedieť, ako má uvažovať, ak chce "hľadať" v sebe "to, čo potrebuje e čo môže"), myslím, že to sú prostriedky, ktoré dokážu obnoviť v človeku to stratené JA, stratené v záplave externých podnetov a "návodov", ktoré nie sú úprimné, ale sledujú cudzí benefit alebo iné ciele pre seba
    publikované: 02.07.2008 08:56:49 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Niekolko citatov:
    Keď vstúpite do manželstva sexuálne čistý, budete schopní milovať plným srdcom.

    Aby bolo možné zažiť pravú lásku, mladí ľudia si majú uchovať svoju čistotu do manželstva.

    Jeden výraz hovorí, že žena je čistota a muž je odovzdanosť. To znamená, že čistota je pre naplnenie lásky a odovzdanosť pre realizovanie účelu lásky. Tým, že žena je čistota, má poznať len jednu lásku a tým, že muž je odovzdanosť, má realizovať len jeden účel lásky.

    Zvyčajne sa zdôrazňuje, že ženy si musia uchovávať svoje panenstvo do manželstva, ale rovnako to platí i pre mužov. Potom sa vyriešia mnohé problémy a iné nemusia nastať.

    Sexuálny orgán muža je iný od ženského. Prečo je to tak? Preto, lebo neboli stvorení sami pre seba. Mužský orgán bol stvorený pre ženu a ženský pre muža.

    Načo existujú pohlavné orgány? Existujú pre lásku. Muži a ženy existujú preto, aby našli lásku.

    Pre ženu jej sexuálny orgán má byť svätým miestom lásky a iba manžel má mať kľúč na otvorenie týchto dvier lásky. ... Toto sväté miesto u ženy má byť otvorené len kľúčom jej manžela.

    Kde je Božie najsvätejšie miesto všetkých svätých miest? Je to tam, kde má prebývať Jeho láska s manželskou láskou - sexuálne orgány muža a ženy.

    -- Rev. Mun
    publikované: 03.12.2008 14:07:25 | autor: Ondrej (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014