Blog rímskokatolíckeho kňaza

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Úsmev

Nová skúsenosť

Učil som na jednej základnej škole náboženstvo. Boli to aj malí žiaci, ale aj starší. Ak sa nemýlim, bolo to v 8. triede, kde som jedného dňa, ako zvyčajne, učil náboženstvo. Keďže som bol mladý, začínajúci kňaz, nechcel som, aby so mňa žiaci mali dojem neprístupného človeka. Preto som sa snažil aj zavtipkovať, zasmiať sa...

Lenže, lenže... úsmev je dar a treba sa usmievať a iným prinášať čistý úsmev. Len človek si ten úsmev môže vysvetliť po svojom. To som si v tom čase neuvedomil a nemal som ani dôvod sa nad tým zamýšľať.

Keď sa niečo v triede povie a je nato dôvod zasmiať sa, človek sa zasmeje, smial som sa aj ja. Môj úsmev bol "všeobecný", nie zameraný na niekoho konkrétneho. A tu sa prihodila situácia, ktorá ma nielen prekvapila, ale spustila "trápenie jednej žiačky“.

Tým nechcem povedať, že už teraz sa nebudem usmievať. Bola to skúsenosť, ktorá ma upozornila byť odvtedy opatrnejší.

Nebudem tu rozpisovať viaceré situácie, nie je to ani dôležité. Čo vám môžem povedať, bolo to, že som dostával od nej listy, v ktorých bola aj citovosť, ale bol som prekvapený, že na jej vek písala aj tak zvláštne – dosť to prežívala osobne a zmysel niektorých viet ma prekvapoval. Nahrala jednu audiokazetu s piesňami od speváka Pavla Haberu – o láske a darovala mi ju. Bol som v pozornosti jej záujmu. V tom čase mi na um prichádzal názov knihy – "Lásky päťnásťročných", hoci sa priznám, že ja som tú knihu nečítal a neviem o čom je.

Ešte jedna dôležitá vec "nahrávala" tej žiačke do karát. Ovplyvňovanie. Písala mi o jednom filme – "Vtáky v tŕni". Viem, že je to aj knižne aj filmovo spracované. Ale poviem Vám je to sila, ako dokáže filmový dej ovplyvniť človeka. V jej očiach som bol páter Ralf. Vysvetľoval som jej, že to nemá žiadny význam a perspektívu, vyhýbal som sa kontaktu s ňou, ale čím viac som to robil, zdalo sa mi, že tým viac ju to "posilňovalo". Trvalo to asi 4 roky – to jej trápenie, až kým pochopila, že "sen sa nemôže stať skutočnosťou" a treba sa s tým zmieriť.

Nevyčítal som jej, ako sa správala – veď som jej viac krát dal poznať neúspešnosť jej snaženia... a potom som ju nechal tak a dúfal som, že to časom pochopí. Neviem o nej od posledného osobného rozhovoru nič. Dúfam, že dnes je už šťastne vydatá a prajem jej zo srdca, aby lásku dokázala preukazovať tým, ktorí ju majú radi, s ktorými žije a ktorým na nej záleží.

Tak vidíte, čo spôsobil úsmev.


Kňazom naveky | stály odkaz

Komentáre

  1. To isto nespôsobil len úsmev...
    Neviem si predstaviť, že by som sa mala prestať usmievať len zo strachu, že by práve úsmev mal v niekom vzbudzovať čosi nepatričné.
    Ako píšeš na začiatku, úsmev je skutočne dar. A kto ho má, mal by ho rozdávať.
    Myslím, že na žiačku padla skôr stopa nevkusnej knihy a filmu, ako prirodzenosť úsmevu.
    Usmievaj sa :-)
    publikované: 28.06.2008 09:12:26 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Máš pravdu
    no je to sila, ako to človeka ovplyvňuje a zvlášť tie 15tky... vďaka za povzbudenie, usmievam sa aj ďalej :-)... :-)
    publikované: 28.06.2008 09:22:22 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  3. a možno to bolo niečo iné,čo ju k tebe pútalo..
    nevedela to rozlíšiť..tak to pomenovala láska..

    a pritom..možno jej len chýbala pozornosť okolia..

    hm...ako dobre ju chápem..:)))
    publikované: 28.06.2008 09:49:08 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. rusalke
    preco nevkusnej knihy ?
    publikované: 28.06.2008 11:56:13 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  5. ujovi knazovi
    neviem v tej vasej brandži je niečo lákavé na nedostupnosti , duchovnej ;) V celku sa teším, že som nemala možnosť nikoho takého poznať .
    publikované: 28.06.2008 11:59:06 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Nad týmto som dlhšie uvažovala...
    "Trvalo to asi 4 roky – to jej trápenie, až kým pochopila, že "sen sa nemôže stať skutočnosťou" a treba sa s tým zmieriť."

    Neviem, kňaz Jozef (keď už Ti aj iní tykajú, tak dovoľ aj mne)
    to "trápenie" sa mi zdá príliš dlhé. Podľa mňa stačilo hneď v úvode všetkým vysvetliť ako je to s kňazmi v oblasti citov, aký vedú život, čo je ich prioritou, k čomu boli vedení počas štúdia atď. A ak si bol začínajúci usmievavý kňaz, tak si mohol tak trochu tušiť, ako môžeš
    pôsobíť na dospievajúce dievčatá. A ak sa to nedalo zastaviť zo strany toho 15-ročného dievčaťa, tak si mal požiadať o zmenu triedy alebo učiteľa náboženstva. Keby sa moja dcéra mala 4 roky trápiť kvôli kňazovi, tak by som si to išla vydiskutovať aj s ním... Toto nebolo pedagogické... A ak môžete učiť - ako kňazi - na školách náboženstvo, tak určite musíme mať aspoň pedagogické minimum. Alebo sa mýlim?
    publikované: 28.06.2008 20:16:11 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Určite musíte mať...
    oprava.
    publikované: 28.06.2008 20:17:32 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Martha..tys nejaka ostrá..:)))
    chodila som na náboženstvo..keď prišiel nový kňaz,neusmieval sa..bol strašne vážny a pôsobil odpudivo..

    neviem,či vieš,o čom hovoríš..:)))
    skrátka..holka potrebovala niečo dosiahnuť a popiekla sa..

    mala som kamošku,čo zúfalo milovala Van Dammeho..:))))a?..:))))
    publikované: 28.06.2008 20:20:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Ellie, nepleťme hrušky s jablkami...
    Van Damme je "plagát" , kňaz na náboženstve je pre dievčatá zväčša učiteľ ako každý iný... Som iba praktická a mám skúsenosti s dievčatami v dospievajúcom či pubertálnom veku. A neboj sa, viem o čom hovorím. Chodila som na náboženstvo do kostola... atď. Náš farár hrával s chlapcami futbal... :-)))
    publikované: 28.06.2008 20:39:30 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Ellie... P.S.
    Zasa odpovedáš skôr ako kňaz Jozef. Nemusela by si mu robiť asistentku... Alebo aspoň vyčkaj až sa vyjadrí on, prosím Ťa. A čím som "zasa" podľa Teba ostrá? Tým, že uvažujem v širších súvislostiach?
    publikované: 28.06.2008 20:42:02 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Mladé preduchovnelé dievčatá
    sa dokážu až chorobne zamilovať do kňaza.. u nás sme mali prípad, keď sa jedno dievča - školáčka zamilovalo do nášho kaplána tak, že potrebovala nakoniec odbornú pomoc,lebo v snahe vynucovať si pozornosť (ona to určite tak sama nechápala) ohrozovala svoj život
    samozrejme že nedosiahla nič, upokojila sa až keď kaplána preložili
    publikované: 28.06.2008 21:29:23 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Nechcela som tým povedať
    že na vine bol kaplán, iste ju neprovokoval, to dievča malo ešte iné - hlavne rodinné problémy
    publikované: 28.06.2008 21:41:51 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  13. tak Kamelia..aj ja si myslím,že je to skôr o tom..
    Martha..myslela som si,že toto je diskusia...ale prepáč..už viem,že chceš viesť rozhovor medzi "štyrmi očami"...

    ale to na verejnosti takmer nie je možné..)))

    nie som nič jeho..ani asistentka nie..som len človek,ktorý diskutuje,tak to tak prosím cháp..

    Dievča,ktoré chodí na naboženstvo vie,čo alebo kto je to kňaz, aj čo smie a čo nie..a svojimi výlevmi len skúša..pohráva sa..zahrava..nakoniec na vlastnú škodu..
    ale ver mi..pre dievča veriace je kňaz rovnako nedostupný,ako Van Damme..:)))
    publikované: 28.06.2008 22:04:14 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. ellie
    a preco by bol nedostupny ? , sak je normalne muz, iba sa rozhodol nim nebyt , coz mi ani nepride nejak normalne.
    publikované: 28.06.2008 22:31:08 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  15. sygon...je to jeho rozhodnutie..
    niekto sa rozhodne byť narkomanom..niekto prostitutkou..

    niekto mníškou..niekto vegetarianom..

    každe rozhodnutie sa tým ostatným môže zdať nenormalne..ale..pri danom rozhodnuti e dôležitý ten,koho sa to rozhodnutie týka..:))

    no a tým,že sa tak rozhodol,nie je..:))))
    jasne,že je to len slabý človek..vo svojej podstate..ale má silu od Boha..:))
    publikované: 28.06.2008 22:40:57 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  16. ellie
    ked ja tomu nerozumiem , ja akoze nevidim ziaden suvis medzi obmedzovanim sexu a duchovnym rozvojom, skor naopak mi to pride .
    Akoze asi to skutocne moze byt v kategorii rozhodnuti , ktore spominas.
    Kazdopadne mi proste pride, ze pre veriace rozhodne neni knaz automaticky nedostupny ako Van Dam. Ja som strasne rada, ze som ziadneho pritazliveho knaza nestretla. Lebo to je pre mna mimoriadne pokusenie :) , taketo mentalne rozhodnutie odolavat :D
    publikované: 28.06.2008 22:48:10 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  17. pre mna tiež..sygon..
    ale..ja píšem o skutočne veriacich dievčatach..a tie vedia,že kňaz je nedostupný..pre niektore aj každy iný muž...)))

    ked pamataš článok,čo som písala o tom bohoslovcovi..tiež som si myslela,že nič nehrozi..lebo je to bohoslovec..a viedli sme len normálny rozhovor o otázkach,v ktorých som lietala..ale..hudba..víno..a atmosfera urobili svoje..a ja nemyslím,že nemám svoj podiel na jeho zmene rozhodntuia..:))

    aj ked..neplánovany..)))

    a k tej čistote..
    myslím,že pre kňaza to je obeta..
    čistota tela a ducha..niečo málo za Kristovu smrť..

    a možno je to celkom o inom..)))
    publikované: 28.06.2008 22:56:57 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ellie
    neviem jaky clanok, hod link na bohoslovca ,uz ked tak bavime :)
    No zaujimalo by ma o com to je veru , nuz ked sa ujo knaz pristavi i sa opytam . Lebo veriacich neknazov som vzdy nejak rozrusila svojimi poznamkami o celibate, ale knaz by mozno vedel mi to vysvetlit , hm .
    Vies co ma drazdi na tom celiabte trochu ? Ze proste sa to tvari akoze je to nieco super plus. Vies zatial co , nevegetariani sfuknu vegetariana , aj s inymi orzhodnutiami inych sfuknes f poho, ale ten celibat tak znie, ako keby slo o nieco mimoriadne vyznamne, pritom nejde o nic ine, ako stopit sexualitu a vysledok je podla mna egoisticky, teda o nic menej egoisticky ako akekolvek ine rozhodnutie.
    V mojej predtsave zapriet nieco, co ma determinuje a cim ma dajme tomu Boh obdaril aby som sa reprodukovala a tak udrzala zivot , je pre mna nielen odvratenie od prirody ale aj od jeho zameru .
    Takze ci zamer sa celibatom to vlastne naplna ?
    publikované: 28.06.2008 23:12:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  19. hmm...tak to už polož otázku priamo Jozefovi,
    ja som to stále brala tak nejak samozrejme..

    Môj prvý kňaz žil sam..ako kňaz..venoval sa nám,deťom, i svojim ostatným ovečkam..

    keď zomrel,prišiel kňaz nový..s rodičmi..a sestrou. tá sestra mala malé dieťa..a kňaz sa nám už tolko nevenoval..

    tak neviem..všetko ma svoje plusy a mínusy..
    a pekne to k.Jozef opísal v jednom zo svojich článkov..že ľudom je problém vyhovieť..:)))
    publikované: 28.06.2008 23:18:16 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  20. ellie
    hej no , preto treba vyhoviet sebe a snazit sa najst ludom, ktorim proste clovek vyhovuje aky vyhovuje sebe :)
    krasny vecer
    publikované: 28.06.2008 23:29:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  21. sygon..slovko "vyhovuje" je relativny pojem..:)))
    ešte ti to nedošlo?..:))))))))

    krasny aj tebe..:)))
    publikované: 28.06.2008 23:33:49 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. ellie
    možno pre teba je relativny. Ja mam celkom jasno v tom, čo mi vyhovuje aj v tom čo mi vyhovuje na druhých. Ty v tom nemáš jasno ?
    publikované: 28.06.2008 23:36:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  23. ja ano...ale mam jasno aj v tom,
    že to,čo druhým vyhovovalo v minulosti,raz vyhovovať prestalo..

    a mne tiež..:)))))))))

    hold..nič nie je nemenne..)))
    publikované: 28.06.2008 23:43:34 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  24. ellie
    a kto hovoril o konštantnosti ? ja len aby som pochopila finálne , čo mi teda nedošlo :)
    publikované: 28.06.2008 23:47:04 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  25. finál v tomto smere je ten,
    že nemôžeš vyhovieť všetkym..:))))
    publikované: 28.06.2008 23:52:25 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ellie
    nuž to ja viem, ja si myslím, že môžeš vyhovieť len sebe a ešte sa ti môže podariť nájsť ľudí, ktorým vyhovuješ viac ako im nevyhovieš :D
    publikované: 28.06.2008 23:56:19 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  27. a ay to len dočasne..:)))
    publikované: 29.06.2008 00:02:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  28. .
    :)
    publikované: 29.06.2008 00:22:02 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Sygon ad koment 28.06.2008 11:56
    Bola to svojho času populárna kniha a minimálne taký istý populárny bol aj film. Z môjho hladiska ide o literárny brak (preto som použila slovo nevkusná). Hoci ju napr. čítali aj moje sestry a moja mama a mnohé moje spolužiačky... a tak isto sa im páčil film.
    Ja takéto podoby románov pre ženy nemusím. Taká obdoba Steelovej, Pilcherovej... a iných pseudospisovateliek.
    Veď si v nej skús prelistovať... mne to príde horšie, ako červená knižnica z prelomu 1í. a 20. storočia :-))
    publikované: 29.06.2008 07:15:45 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. kokso..rusalka...)))))
    kto je u teba ozaj spisovatel?..:))))
    publikované: 29.06.2008 08:03:31 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Sygon, mne to príde asi tak,
    že sexuálne abstinujúci kňaz je akoby abstinujúci alkoholik s "logikou" na prvý pohľad obrátenou hore nohami, teda s tým, že jeho abstinencia nie je vynútená spoločnousťou kvôli spoločensky nepriateľnému správaniu, ale naopak, je dobrovoľná a navyše vo veci, ktorú väčšina považuje za zdraviu mimoriadne prospešnú... ostáva dobrovoľným starým mládencom, s úmyslom sa venovať len pastorácii a za spoločníčku je mu Cirkev.. je to "nelogika" tak príznačná aj pre ostatné veci viery.. ako je to v praxi, je už iná vec, ale úmysel je to vo svojej pôvodnej "nelogike" celkom logický (aspoň mne sa takým zdá). a tak, provokovať kňazovu abstinenciu podľa mňa asi nebude celkom ou kej tak, ako núkať abstinujúceho alkoholika alkoholom
    publikované: 29.06.2008 08:23:52 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Nad týmto som dlhšie uvažovala... marthabielska
    vedel som, že do mladého kňaza sa môže niekto zakukať - možno si to zle pochopila to trápenie - ja som po čase odtiaľ odišiel a ona si zisťovala ďalej, kde pôsobím... ja som jej nedal nijakú šancu a ani podnet, že z toho niečo môže byť a mala vysvetlené, že z tohoto nebude vôbec nič... zmeniť triedu? ja som bol určený učiť na tej škole náboženstvo a hlavne môj vzťah k nej nebol otvorený pre podobné veci... a keby to bola tvoja dcéra - možno by si jej ty ako matka vysvetlila, keď jej už kňaz vysvetlil - nebudem sa rozpisovať o tom ďalej...
    publikované: 29.06.2008 09:11:18 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Pekne sa to tu rozbehlo
    rešpektujem každý názor a som rád, že ste úprimní vo vyjadrovaní... ja som úprimný v tom, keď vám píšem niečo zo seba, z toho, čo som prežil a neprikrášľujem a ani nezamlčujem... A k téme celibát napíšem svoju reflexiu - preto prepáčte, že nebudem tu azda viacerým odpovedať...
    publikované: 29.06.2008 09:21:07 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  34. ..:)))..
    teším sa..:))
    publikované: 29.06.2008 09:38:05 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Kňaz Jozef...
    želám Ti peknú nedeľu... Z toho, že si tu usudzujem, že asi nemáš v tomto čase kázeň. Tak sa môžeš venovať nám - ovečkám...
    Vďaka za dovysvetlenie. Tak som to presne myslela. Že ak by zlyhalo aj moje slovo adresované dcére, že asi by som sa snažili porozprávať sa aj s kňazom...Škoda, že si neodpovedal skôr,
    nemusela to Ellie "riešiť" a ja som sa nemusela do nej "obuť" a tak ďalej, respektíve nemuseli vzniknúť rozporuplné názory. Ale o to predsa nejde. Názory sú rôzne, len sa nebáť ich vysloviť.
    publikované: 29.06.2008 10:30:31 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  36. rusalke
    citala som to, zluskla som to velmi rychlo, dobre sa mi to citalo, co si pamatam . Ale som bola zvedava na tvoj nazor :)
    publikované: 29.06.2008 11:39:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  37. kameliaB
    hm ...Mne nic na celibate/hlavne celoživotnom../ nepride logicke, akceptujem to ako akekolvek ine rozhodnutie iného človeka pre mna nelogicke ale myslím si o tom, že je to hlúposť.
    A určite to nie je fér pokušať ani alkoholika ani kňaza,akurát v tom vidím rozdiel.
    Keď sa niekto rozhodne nepoužívať ľavú nohu, pričom bytostne z neho sála , že ju v mysli používa, alebo jeho telo vykazuje snahu ju používať tak z mojej povahy mám tendenciu človeka trošku posúnuť k tomu, aby ju používať začal. Lebo na dvoch sa dobre stojí.
    Okrem toho vďaka jeho vnútorne nekonzistentnému mentálnemu obrazu o sebe /teda ako muža využívajúceho prirodzene svoje mužstvo/ , sa správa často tak, akoby vedel behať na dvoch , preto je TAK vnímaný , preto môže BYT milovany , preto môže priťahovať .
    Feromóny bohužiaľ žiadne náboženstvo neustrihne , ani mužstvo samé, abo dáke mentálne rozhodnutie.
    Sex so ženou nemusí byť len o sexe, sex má x-milionov obdob, môže mať taký duchovný rozmer o akom sa človeku nesníva. Môže napĺňať , energeticky vyrovnávať tak ako to človek sám nemôže a dotyk ...
    Proste pokúšať kňaza je v mojom svete zdravé a prospešné , lebo celibát určite má svoje výhody , ale inak je to pre mňa ilúzia, ochrana pred niečím a obeta niečomu, čo nie je potrebné, ba naopak zbytočné.
    publikované: 29.06.2008 11:58:01 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  38. knazJozef
    som zvedava na reflexiu, mna to popichlo k celibatu a vobec k posobeniu muza, ktory sa rozhodol sexualitu ustrihnut prave vdaka tomuto textu o usmeve. Lebo to nebolo o usmeve u tej ziacky.
    publikované: 29.06.2008 12:04:42 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  39. sygon..dovolím si..snád mi to tiež nevytkneš..:)))
    vrhneš sa na každého chlapa,ktorý ťa aspon trošku vzruši?..:)))
    publikované: 29.06.2008 12:20:33 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  40. ellie
    no nevytknem :) pýtať sa môžeš ale ja ti nemám po pravde žiadnu potrebu odpovedať.
    publikované: 29.06.2008 13:13:25 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. tak vidiš..:))))
    viac nepotrebujem..:))))
    stačí,že ťa otázka zasiahla..:)))))))))
    publikované: 29.06.2008 13:14:24 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  42. ellie
    zasiahla ? a čím prosím ťa ;) ? a ako si to probúh zistila ? :D
    publikované: 29.06.2008 13:17:42 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  43. prečítala si si ju..nie?..
    či vieš ostat nedotknutá niečim,čo prečítaš?..
    mne každe slovko ostáva na chvílu v hlave..:))))

    sygon..skrátka..je to o chcení, o ovládaní, o slobodnom rozhodnutí..
    každý chlapec,ktorý sa rozhodne byť kňazom vie,že rímskokatolícky kňaz žije v celibáte..a prijíma to..

    ak sa medzitým zaľúbi,prestúpi ku greckokatolíkom,pred vysviackou sa ožení a pak žije ako muž,otec a kňaz v jednom..

    všetko ostatne je na pováženie..:)))

    u nás sú gréckokatolícki redemptoristi..každý a jeden z nich si mohol založiť rodinu, rozhodli sa inak..

    dá sa im to vyčítať?..
    na základe čoho?..
    publikované: 29.06.2008 13:21:20 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  44. ellie
    ok, v takom ponimani ma skutocne zasiahla :)
    Nie vycitat nie, mne je uprimne luto , niekoho kto sa odsudi na celibat a rovnako je mi luto cirkvi , ktora to vyzaduje od svojich vierozvestcov. Cirkvi ako takej by som to dokonca vytkla, dokonca to neuznavam, dokonca snad sa mi protivy taka cirkev, ale su to podmienky ako akekolvek ine , len nelogicke, nuz obísť zdiaľky.
    A prestupovať z jedného vozňa do druhého , aby som mohla veriť a zároveň vykonávať prácu a ešte naviac ;) mohla mať rodinu, to mi príde už vrcholne čudné . Ale budiž , na svete je dosť pre mňa nepochopiteľných vecí.
    publikované: 29.06.2008 13:29:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  45. vieš Sygon..každy ma svoje poslanie..
    a Ježiš sa tiež neoženil..:)))

    a čitala si článok o celibáte v tomto blogu?..
    skús si prečítať..a snáď ti bude mnohé jasnejšie..:))))
    publikované: 29.06.2008 13:34:25 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  46. .
    Akože Ježiš v mojích predstavách fungoval s Máriou Magdalénov a vôbec vnímam ho ako normálneho muža, človeka o ktorého sexuálnom živote viem velké houbeles, ale vzhľadom k jeho apelácii na lásku by som povedala, že vedel o čom hovorí.
    Idem ščitnúť .
    publikované: 29.06.2008 14:13:52 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. ..)))))))..
    kňaz Jozef..prečo mnohí v tomto žiju?..lebo je to napísane v DaVinciho kode?..:)))

    ja sa s touto predstavou stretávam až od času publikovania tej knihy..:)))

    sygon..ako "fungoval"..?..:))))))
    publikované: 29.06.2008 14:21:24 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  48. ellie
    fungoval :) no , normálne ako normálny muž :D
    Isteže zahrnutím všelijakých "vznešených" cieľov, "vyšších" poslaní , figidity, sebazapierania, "čistoty",možno dávky masochizmu, odovzdanosti je už strašne problematické predstaviť si Ježiša fungovať normálne .
    publikované: 29.06.2008 14:42:29 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  49. ale nie sygon...:)))
    ja si môžem predstaviť aj seba na anglickom trone..:)))

    všetko ostatné je o VIERE..:)))

    publikované: 29.06.2008 14:47:31 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  50. .
    kusa mi uniká , čo tým chceš povedať . Akože si Ježiš nikdy nevrzi ? v to veríš alebo ako tomu mám rozumieť ?
    publikované: 29.06.2008 14:49:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  51. áno..verím,že Ježiš žil v čistote tela..a v čistote Ducha..
    pretože jeho poslaním bolo niečo ovela ovela väčšie,ako pozemské radosti..:)))
    publikované: 29.06.2008 14:59:12 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  52. prečo mu prisudzujete Máriu Magdalenu a nie Janu,alebo Salome?..:)))
    lebo Mária Magdaléna bola najznámejšia a najčastejšie spomínaná?..:))))

    alebo preto,že bola kým bola?..:)))
    publikované: 29.06.2008 15:00:17 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  53. ja si to tiež nemyslím...
    nebol len bohom, ale bohočlovekom a určite cítil všetko ľudské...teda, aspoň si myslím, neprežíval len pozemské radosti, ako si to nazvala, ale aj starosti a pokušenie...to ho skôr nový zákon a stredovek sterilizoval...
    publikované: 29.06.2008 15:04:16 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  54. dia...opýtam sa ťa to,čo som sa pýtala Sygon..
    neodolávaš pokušeniam?..
    žiadnym?..
    publikované: 29.06.2008 15:06:50 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  55. ale pre veriaceho by bolo asi
    ťažšie prijať, že bol Ježiš aj človekom so slabosťami...tie sa totiž považujú za nehodné vyšších cieľov, za ničo, čoho je potrebné sa vzdať a eliminovať...poprieť svoju ľudskosť, aby sme boli spasení...
    publikované: 29.06.2008 15:07:01 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  56. určite áno :)
    to však neznamená, že Ježiš odolával všetkým...a láska k opačnúmu pohlaviu nie je pokušením, je to priprodzená súčasť života človeka...
    publikované: 29.06.2008 15:12:27 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  57. ellie
    Oveľa väčšie, no to je miera. A čo keď nežil tak , hm ?

    Šak kľudne to zmerajme ... pre zábavu si definujme veľkosť .
    Tým, že žil "v čistote tela a ducha" ....to znie ako keby jeho poslanie bolo väčšie ako .. ako .. orgazmus , ktorý si odoprel ? ako 1000 krát orgazmus ? koľko krát ? ..
    V matike je veľa druhou metrík, ktoré merajú vzdialenosť /veľkosť/ , ale zaviesť zaprenie orgazmu ako merítko veľkosti , ti poviem, že je unikátny prístup. To potom fakt treba na to iné priestor, a to je priestor "vznešených" cieľov, ktoré alogickosť a smišnosť toho rozptýlia.
    Krom toho orgazmus trvá dosť krátko, takže myslím, že Ježiš by si našiel čas , keby chcel a miloval . A odopieranie si radosti vedome, neni masochisticke ?

    No a keďže mne je Ježiš sympaťák, proste mi je jeho sexualita ukradnutá a rozhodne bez ohľadu na to , je sympaťák :D
    Mne nevyhovuje vidieť ho ako frustrovaného masochistu, ktorý hlásal lásku a tak založil smer , ktorého hlásatelia ju nemôžu prežívať , takú ako je prirodzená . Za to nejaký frustrovaný mužíček po ňom to kľudne byť mohol. Šak smer nakoniec vznikol ne?
    publikované: 29.06.2008 15:14:21 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  58. a prečo by nemohlo dia?..
    myslíš si,že sa narodil preto,aby tu obštastnil nejaku žensku a zanechal potomstvo?..

    vieš..poznám kvantum ludi,ktorí mi tvrdia,že nikdy nemali sex s inym,ako so svoim manželským partnerom/kou..ani pred sobášom nie..

    tiež sa mi to zdá málo pravdepodobne,ale verím tomu..
    nemyslim si,že každý človek na tejto planete MUSI sexovať..tak,ako každy človek na tejto planéte NEMUSI jesť maso..:)))

    nepripúšťaš,že niekto môže byť dobrovoľne sexuálne zdržanlivy?..
    publikované: 29.06.2008 15:15:32 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  59. sygon...pre teba je láska len sex?..
    nepoznáš iné prežívanie lásky len to telesne?..

    a nevyhýbaj sa odpovediam..:))))

    Ježiš vedel viac,než vy si myslíte. Narodil sa ako človek,ale bol Božím synom. A vedel to. Boh riadil jeho kroky. Boh ho nechal pokrstiť Jánom Krstiteľom, Boh ho dovolil zradiť, Boh ho nechal umučiť a ukrižovať...

    ale Ježiš o všetkom dopredu vedel. A prijal svoje poslanie..Bez slova..A dobrovolne..

    fakt si myslíte,že si odskočil z krčmy od piva plniť Božie plány?..:))))

    inak..40dňový pôst na púšti...tiež nelogicky..ani tomu neveríte?..
    isto tam bol aj s Máriou Magdalenou a mali so sebou celý bufet..že?..:)))

    A vôbec..podme dalej..že sa Bathoryova kupala v krvi panien..tomu verite?..:)))
    publikované: 29.06.2008 15:21:30 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  60. aj ja sa opýtam ellie...
    čo by sa zmenilo na jeho posolstve, ak by sa zistilo, že žil ako hocikto z nás? vari by klesol v tvojich očiach, očiach veriacich? je milovanie niečo, čo nás oberá o energiu? možnosť pracovať? podľa mňa nie...
    a potom, celibát je záležitosť oveľa mladšia ako život Ježiša...

    "obšťastnil ženskú"...znie to tak dehonestujúco, akoby obšťastniť ženu bolo tak málo :(

    možno sú ľudia, ktorí sa dobrovoľne zriekli sexu s iným ako zákonitým a skôr ako pred svadbou, ale je určite menej, ktorí dokážu "obšťastniť ženu" a to nemyslím na orgazmus ;)

    sexuálna zdržanlivosť je neprirodzená...
    publikované: 29.06.2008 15:26:03 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  61. ja mám zase pocit, že ty ellie
    poznáš len takú telesnú lásku, ktorá spočíva LEN v sexe...nemusí sa to oddeľovať...

    ľudia mali jednoducho od istého času utkvelú predstavu, že veci tela sú špinavé a nehodné Boha...čo je totálne proti prírode, tvrdil to aj Nietzsche...Boh je mŕtvy, zabili sme ho...zabili sme jeho pôvodné posolstvá a nahradili falošným celibátom, pokrytectvom a klamstvom...

    ale na druhej strane, monogamia je jedna z foriem partnerského spolužitia, ktoré má dobrú perspektívu z hľadiska zachovania druhu...takže nemusí byť až tak proti prírode ;)
    publikované: 29.06.2008 15:31:42 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  62. keďže sa prijalo, že
    má človek hľadať Boha v sebe a tlmiť potreby tela, ktoré pohlcujú ducha...spätne sa táto predstava vztiahla aj na Boha...podľa mňa pravdaže...sú to len moje domnienky ;)
    publikované: 29.06.2008 15:33:07 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  63. Vďaka za dovysvetlenie
    rado sa stalo... vieš, riešiť to s p. dekanom, že jedna žiačka sa asi zakukala do kňaza - to som mal? a keby tých žiačok bolo viacej - na každej škole - to by som potom nemal učiť náboženstvo? ak by si ako matka zlyhala, asi by to nebolo dobré - ad1 - neviem, či by ti to dcéra povedala, aký ma "srdcový" problém...ad2 - ak by ti to aj povedala, asi si povieš - je v puberte, to ju prejde... myslím, že riešenie, ako si navrhla, by nebolo aktuálne - neviem si predstaviť, ako by to potom bolo s mladými kaplánmi, ktorí učia na školách náboženstvo a stalo by sa im niečo podobné - tot môj pohľad...
    publikované: 29.06.2008 15:37:36 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  64. hm
    a Ježiš vedel a Boh urobil toto a hento...to je VIERA, veríš, že to urobil a žil, aj Kierkegaard tvrdil, že človek, ktorý osobne poznal Ježiša sa ničím nelíši od súčasného, pretože obaja musia uveriť tomu, že robil zázraky...možno to bol len podvodník a kúzelník...ktoho vie?

    verím jeho posolstvu...nemusel ani existovať a aj napriek tomu budem šíriť lásku...k blížnemu, sebe, iným...vo svojej slobode :) nič viac...nemusí mi odpúšťať, chcem niesť zodpovednosť za svoje činy a občas som aj zbabelá...

    ak bol Bohom, plnil tie božie plány aj pri pive...aj tam totiž chodia ľudia...vždy a všade, aj keby bol na smetisku...
    publikované: 29.06.2008 15:40:58 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  65. nešlo o prácu...ale o poslanie
    publikované: 29.06.2008 15:41:29 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  66. ellie
    ja sa nevyhybam odpovediam, mne je jedno ci by to bola Maria Magdalena alebo ina zena. Maria ho sprevadzala ako partnerka na sklonku zivota, tak preto v mojich predstavach maria. Ale mozno nestretol zenu, ktoru by miloval, neviem.

    Ja nie som Boh , teda ani jeho "rodič" a i tak by som mu dopriala plnohodntné prežívanie toho, čo je na svete krásne.

    Prepáč, ale v prezentácii Boha aj ako rodiča, ako ho ty prezentuješ, by mi boh prišiel nenormálny... a trestajúci . Tak najprv by stvoril pokolenie , ktorého zmyslom života je milovať a zaplńať svet láskou a potom by stvoril syna, ktorému by to uprel ale primäl ho k tomu, aby to hlásal, lebo jeho pokolenie na to zabudlo...Akože , rozum mi stojí .

    Dia otázky ktoré riešim a na ktoré narážam sformulovala veľmi pekne a presne .
    "čo by sa zmenilo na jeho posolstve, ak by sa zistilo, že žil ako hocikto z nás? vari by klesol v tvojich očiach, očiach veriacich? je milovanie niečo, čo nás oberá o energiu? možnosť pracovať?"
    Čo by sa ellie zmenilo, keby všetko bolo celkom inak ?
    publikované: 29.06.2008 15:47:44 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  67. dionea..viem to presne tak,ako ty,že nežil..
    spolu s ním putovalo 12 apoštolov..štyria z nich sa stali evanjelistami..a nikde v evanjeliu sa o telesnej láske Ježiša nepíše..

    ale toto ani tak nie je podstatné..podstatné je to,že sa neoženil..

    písala som vyššie..čistota tela je podla mna obeta Bohu..slobodné rozhodnutie kňazov..
    a že Ježiš bol prvým kňazom na svete ostáva pre mňa faktom..

    z tvojho ľudksého pohladu - môžeš to vidieť ako len chceš..stále to bude tvoje slovo proti mojej viere..

    nechápem,prečo je pre vás ťažko pochopiť,že muž dokáže odmietnúť napríklad aj jahodu ponúkanú ženou.., že nie každý sa vrhne do polohy ležmo len preto,že má príležitosť..

    a inak..Dia..nechápem toto:ja mám zase pocit, že ty ellie
    poznáš len takú telesnú lásku, ktorá spočíva LEN v sexe...nemusí sa to oddeľovať...

    sygon písala,že nechápe,ako mohol šírit niečo,čo jeho šírenie zakazovalo.. pritom jeho šírenie nezakazuje nič..všetko je na základe DOBROVOLNOSTI..

    a týmto by som túto debatu ukončila..

    požehnanú nedelu prajem..:))
    publikované: 29.06.2008 15:50:38 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  68. ochrana pred niečím a obeta niečomu, čo nie je potrebné, ba naopak zbytočné.
    láska to nie je len sex...láska má mnohé podoby... že je to zbytočné? ja osobne to neprežívam tak, ako to opisuješ - mal som niekoľko rokov, aby som sa rozhodol, či pôjdem touto cestou a ak som sa už rozhodol, bolo to preto, lebo verím, že ak ma k tomu povoláva Boh, dá mi k tomu aj silu to vedieť správne prežívať... vieš, aj celibáť sa má správne prežívať a má mať správne vnútorné podnety, pohnútky... a žeby som v sebe niečo "potieral" a "obmedzoval"? Ak myslíš na sexualitu, na čo iste myslíš, nemusíš mať strach o moje osobné zdravie v tomto smere - nemám žiadnu úchyľku - za tých x rokov kňazstva by som to zbadal a zbadali by to aj iní... vieš, tak ako na bolesť a utrpenie so smrťou môžeme správne pozerať a hľadať odpovede len v súvise s prvotným hriechom a s Písmom Svätým, v ktorom má Boh svoje miesto, tak je to aj s celibátom - ja som sa ho rozhodol žiť slobodne, pre Božie kráľovstvo - poznáš ten výrok J. Krista - Jeho učeníci mu povedali: „Keď je to takto medzi mužom a ženou, potom je lepšie neženiť sa." On im povedal: „Nie všetci pochopia toto slovo, iba tí, ktorým je to dané. Lebo sú ľudia neschopní manželstva, pretože sa takí narodili zo života matky, iných takými urobili ľudia a iní sa takými urobili sami pre nebeské kráľovstvo. Kto to môže pochopiť, nech pochopí." (Mt 19, 10-12) a ho neprežívam ako "trpené zlo", ale dobrovoľne...
    publikované: 29.06.2008 15:52:19 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  69. ellie
    nepisala, som nic take, ze siril nieco co je zakazane , ci co.
    Povedala som , že niekto začal šíriť blud celibátu a že existujú cirkvi , ktoré ťa nútia prijať celibát , aby si mohla vykonávať kazateľskú prácu.
    Ak je všetko na základe DOBROVOLNOSTI, prečo PREDPISOVAŤ CELIBÁT ?
    publikované: 29.06.2008 15:54:43 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  70. celibát je predpísaný..
    muž sa rozhodne dobrovolne..či ho chce dodržiavať,alebo nie..
    ak nie,tak nebude vysvätený..cele..
    publikované: 29.06.2008 15:58:39 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  71. rímskokatolícky vs gréckokatolícky
    pozor, máte v tom trochu nejasno, ak som to ja správne pochopil - Ellie, nie je pravidlom, že rímskokatolík ak sa zaľúbi, prechádza ku gréckokatolíkom... rímskokatolík - ak počas štúdií zistí, že je pre neho iná cesta - zaľúbi sa, pokojne a bez výčitiek Cirkvi môže, ba dokonca má odísť, aby raz ako kňaz nedal pohoršenie, ak by mal nejaký vzťah...
    gréckokatolík - ani u nich sa nie všetci ženia, to rozhodnutie je pred vysviackou a ak sa neožení, zostáva slobodným - žije celibát; ktorí sa rozhodnú oženiť, sa oženia pred vysviackou a žijú potom s rodinou v službe Bohu a ľuďom...
    Uzáver - zaľúbenie u rímskokatolíka nie je dôvodom na "prestup" z jedného vozňa do druhého...
    publikované: 29.06.2008 16:01:05 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  72. knazJozef
    Ja túto tému si vnímam čisto filozoficky, ako som povedala na tvoju reflexiu rada počkám , len sme sa s ellie zakecali a bavilo ma to.
    S tým plne súhlasím :
    " sú ľudia neschopní manželstva, pretože sa takí narodili zo života matky, iných takými urobili ľudia a iní sa takými urobili sami", vynechávajúcu pre kráľovstvo nebeské , lebo sa tak urobili pre seba podľa mňa. Okrem toho nemusí sa každý ,kto prežíva telesnú slasť hneď ženiť , o čom ten výrok nehovorí.

    Verím, že sa dá celibát prežívať správne a že môže byť osožný, i keď pre mňa je celoživotný nezmyselný. Tak ako vynucovanie si to nejakou cirkvou. Nechápem ani ako došlo k takej divergencii že dva katolícke smery , v jednom to ide v druhom nie . Veď to samo už hovorí veľa ...
    Ja brojím proti prezentácii celibátu ako vyššej duchovnej cesty, a proti prezentácii celibátu tak ako to máš v članku Celibát , ktorý haní sex a z celibátu, sebzaprenia robí niečo posvätné, hlbokozmselné ...

    Neutočím tým vôbec na teba, neriešeim tvoj sexuálny život ani tvoje prežívanie, i keď skutočne by ma zaujímala reflexia na túto tému.
    Nemám obavu o tvoje zdravie a nemyslím si, že si nevedel prečo si zvolil ako si zvolil aj keď tomu nerozumiem.


    Pre mňa je to filozofická téma, ktorá ma podiel na stabuizovaní sexu a má podiel na poruchách sexuality a má podiel na predsudku "špinavého" sexu , "nízkeho" sexu, sexu ako odvracač pozornosti...
    publikované: 29.06.2008 16:08:43 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  73. ja viem..ale poznám taký konkretny prípad..:)))
    bývalej spolužiačky brat študoval za kňaza. Raz priviedol domov spolužiaka a tomu sa zapačila jedna z kamarátových sestier..:)))

    a on prestúpil,a dnes majúkrásnu rodinku a slúžia Bohu..:)))
    neviem,ako sa to dá,ale dá sa to..:)))
    publikované: 29.06.2008 16:11:13 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  74. Never všetkemú
    čo ti servírujú média - Da Vinciho kód zobrazuje Ježiša s Máriou Magdalénou, ako jeho "manželkou" - no to nie je pravda... Mária Magadéla bola verejná hriešnica, dostala odpustenie a druhú šancu - iste poznáš ten príbeh, ako ju chceli ukameňovať - žena, nik ťa neodsúdil? Ani ja ťa neodsudzujem. Už viac nehreš... stala sa kajúcou Máriou Magdalénou a nie tou, ako ju predstavuje tento filmový "trhák", ktorý má iste rád takéto a podobné veci... Písmo sv. nezamlčuje aj poklesky (3x zapretie apoštola Petra, zrada Judáša) a nezamlčalo by ani toto - osoba Ježiša Krista mala poslanie v poslušnosti nebeskému Otcovi priniesť zadosťučinenie za prvý hriech - veľkú urážku za lásku, ktorú Boh daroval a nemohol by priniesť túto obetu "nečistý". Ježiš bol slobodný, žil celibát a nemal nikoho za ženu, mal len matku, milujúcu a trpiacu matku - Máriu, ktorá ho porodila a s ním prežila jeho skrytý život pred verejným vystúpením... sygon, raz sa vyjadril jeden muž, myslím že to bol E. Zola - ak uvidím v Lurdoch zázrak, uverím - uvidel a neuveril - vieš s históriou sa dá manipulovať... môj názor
    publikované: 29.06.2008 16:12:33 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  75. ellie
    To neni dobrovoľný , ale podmienený.
    Dobrovoľný by bolo, keby muži , ktorí chcú byť kňazmi, sa nimi mohli stať, pretože im vyhovuje viera ktorú hlásajú bez ohľadu na ich sexuálny život. Čo s tým vôbec sexuálny život má ?
    Nechápem . Čo koho do toho , čo ja robím keď nepracujem, keď si svoju prácu robím dobre. Duplom , čo je koho do toho, s kým ja som alebo koho sa dotýkam.
    publikované: 29.06.2008 16:13:26 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  76. panebože..sygon..prečo ked ta beru do zamestnania,žiadaju výpis z registra trestov?..
    každé zamestnanie vyžaduje svoje..
    a nemôže ho vykonávať len tak..hocikto..

    ako by sa ti páčil knaz,ktorý káže o manželskej láske a vernosti a pritom má už tretiu manželku?..

    ved premýšlajte trošku..:)))
    publikované: 29.06.2008 16:16:59 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  77. celibat
    rimskokatolicka cirkev nemala a nebol predpisany...je vlastne vysledkom zdruzovania-centralizovania moci/ penazi samozrejme.
    Celibat nie je ocistec ani pozehnanie ako si to ludia namyslaju...Liszt bol knaz a celibatom teda nezil..;-)))....presne ako terajsi knazi... Su aj obycajni ludia a v podstate ziju svoj "celibat" a pritom ked sa to okolie dozvie tak je z toho velke "halo"....ide o "falos"spolocnosti aj cirkvi...nic viac a nic menej....to nie je utok--to je puho puhe konstatovanie..
    publikované: 29.06.2008 16:20:24 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. k tomu, čo si nechápala...
    prečo by bohočlovek šíril len polovicu toho, prečo stojí za to žiť? prečo nemôže mať duchovná láska nič spoločné s telesnou? načo máme telo, ak nemôžeme cez ňu pociťovať dotyky, pohladenia, nežnosti?

    a muža, ktorý odmieta telesnú lásku síce nepoznám, ale môže existovať...no zdá sa, že ty radikálne odmietaš nami ponúkanú možnosť, prečo?
    publikované: 29.06.2008 16:22:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  79. K Usmevu
    ....no co uz-stava sa...ale hlavne ze si odolal svetskym nastraham...
    Vtaky v trni su krasny pribeh..:)))
    publikované: 29.06.2008 16:25:33 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. Sygon
    prosím ťa, chráň sa takýchto vyjadrení na osobu J. Krista - Akože si Ježiš nikdy nevrzi ? 14.49 ... možno chceš ľudí vtiahnuť do debaty, no ja takúto odmietam - ja nehovorím o tebe, či si si vrzla, alebo niekto z tvojej rodiny? - čo si robíš, je tvoja vec, za ktorú raz nesieš zodpovednosť... len nepíš tu u veciach, ktoré urážajú mňa a cítenie úprimne žijúcich veriacich a ktoré vôbec nevieš a nemôžeš podložiť - na základe jedného filmu? - myslím, že ďalej ti to nemusím a ani nevidím potrebu vysvetlovať...
    publikované: 29.06.2008 16:26:45 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  81. dionea..pretože som vo viere vyrastala..
    pretože verim,že ON aj ked nás vyslal do života s jednoduchým "milujte sa a množte sa" mal tým na mysli niečo úplne iné,ako to,čo sa začalo diať..

    pretože verím v duchovnú veľkosť Krista neponižovanú ľudskými slabosťami..

    bol aj človek..ale bol aj Boh..a bol viac Bohom,ako človekom..tomu verim..a to mi nevyvráti nikto..a nič..
    publikované: 29.06.2008 16:27:49 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  82. a ešte k celibátu dodám..
    aj kňaz je len človek..a nie vždy odolá pokušeniam..
    a vtedy znovu na základe dobrovolnosti poruší to,čo sluboval..
    zhreší..podľahne pokušeniu..

    a preto nie sú výnimkou kňazi,ktorí boli vysvätení a dnes majú vlastné rodiny..

    a to len dokazuje,že On nám dal slobodnú vôľu..nič neprikázal..nič nezakázal..

    a vo svojej láskavosti nám aj odpustí..ak o to budeme stáť..))
    publikované: 29.06.2008 16:32:53 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  83. Dionea
    NZ Ježiša nesterilizoval - bol ako človek nám podobný vo všetkom, okrem hriechu - tým je všetko povedané... cítil smäd, hlad, úzkosť, vedel vnímať bolesť, utrpenie, potrebu ľudí a preto im pomáhal a ak bolo treba aj zázrakom... aj zaplakal a nie raz - nad Jeruzalemom a nad priateľom Lazárom... no sex v jeho živote nemal miesto v tom zmysle, aby ho prežíval, ako to tu prezentuje istým spôsobom sygon... skús si prečítať Ježišove slová o čistote tela a akú prioritu pripisuje hriechu skrze sex - či je to cudzoložstvo, smilstvo... a predstav si, že bol aj pokúšaný a nie raz - 40 dní na púšti a v Getsemanskej záhrade - a vieš, ako zareagoval zvlášť na posledné pokúšanie - A zasa ho diabol vzal na veľmi vysoký vrch, ukázal mu všetky kráľovstvá sveta a ich slávu a vravel mu: „Toto všetko ti dám, ak padneš predo mnou a budeš sa mi klaňať." Vtedy mu Ježiš povedal: „Odíď satan, lebo je napísané: » Pánovi, svojmu Bohu, sa budeš klaňať a jedine jemu budeš slúžiť.«" Tu ho diabol opustil a prišli anjeli a posluhovali mu. ( Mt 4, 8-11) V tomto poslednom pokúšaní bol zahrnutý aj lahký život, život pre sex a podobne... ja takto čítam a vnímam Ježiša v NZ

    publikované: 29.06.2008 16:36:18 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  84. masochistom
    Ježiš nebol... neviem, odkiaľ to berieš - aha, zo svojho uvažovania a logiky... ok... duchovné veci treba duchovne zmýšľať a telesný človek im neporozumie - vieš, o čom hovorím?
    publikované: 29.06.2008 16:39:48 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  85. čo by sa zmenilo na jeho posolstve,
    Ježiš nepriniesol lacné posolstvá... a stalo by sa to, žeby to už nebolo posolstvo a On by nemohol priniesť zadosťučinujúcu obetu... vieš prinášať posolstvá poda mňa znamená si za nimi aj stáť a vedieť pre ne aj niečo obetovať - nie niečo hovoriť a iné konať - myslím teraz na posolstvá... viď spoločnosť
    publikované: 29.06.2008 16:44:04 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  86. nemusel ani existovať a aj napriek tomu budem šíriť lásku
    lenže Ježiš išiel aj ďalej, nie len k blížnemu, aj k nepriateľovi...
    publikované: 29.06.2008 16:47:53 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  87. Rozumejme
    Ježiš nezakázal manželskú lásku a proste lásku, ktorá sa prežíva a dáva sa jej výraz aj cez sex - no má to mať svoje pravidlá a tiež hodnotu... je tu aj prežívaný sex a je tu aj prežívaná zdržanlivosť pre vyšší cieľ... už dávnejšie ma zaujalo, ako na túto tému debatujú viac ženy, ako muži...
    publikované: 29.06.2008 16:51:01 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  88. a čo za tým vidiš..?..:)))
    že debatujú viac ženy než muži?..:)))

    ved to je tak v globále..:)))
    muži konajú,ženy "riešia"..:))))))))
    publikované: 29.06.2008 16:52:54 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  89. ako to máš v članku Celibát , ktorý haní sex
    prosím ťa, napíš mi tie vety, ktoré ťa pobúrili a hania sex, prosím ak môžeš...
    publikované: 29.06.2008 16:55:21 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  90. jajaj
    Liszt bol knaz a celibatom teda nezil..;-)))....presne ako terajsi knazi... ja celibát žijem a ty ma tu dávaš do pozície, ktor prestupuje celibát... máš o mne dôkazy, že takto hovoríš? A ak áno, neboj sa ísť s nimi za biskupom - mal by si tomu predchádzať, aby si to oznámil, keď takto kňaz žije a o tom vieš... a nehádž všetkých do jedného vreca, hoc sa najdú aj takí, čo padli...
    publikované: 29.06.2008 17:00:07 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  91. knazjozef
    za vrzi sa ospravedlnujem , bol volený zámerne na vyprovokovanie odpovee, ktorá asi nikdy nepadne. A to , čo by sa stalo keby Ježiš normálne plnohodnotne žil /miloval sa/ a aký by to malo dopad na celé ponímanie celibátu a čistoty .

    Každopádne ďakujem za odpovede .
    prajem pekný deň.
    publikované: 29.06.2008 17:01:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  92. AAle Jozef..
    Jezis kazal! manzelsku lasku a este ako!...
    publikované: 29.06.2008 17:01:52 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. knazjozef 2
    jo uz badám, že otázka bola zodpovedaná, nepíšeš komu odpovedáš prehliadla som . A nepobúrili ma a pod článok som to napísala.
    publikované: 29.06.2008 17:06:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  94. nuž...
    mne sa zdá, že sygon prezentuje podobnú predstavu o Ježišovi ako ja a teda aj o tom, ako by fungoval ako človek...stále mám pocit, že sa na sex pozeráte ako na niečo, čo je nehodné boha...na sa na milovanie pozerám ako na plnohodnotné prežívanie spoločnej blízkosti...nie len ako telesnú rozkoš...Ježiš hanil cudzoložstvo a smilstvo, ale nie manželský zväzok...a možno ani milovanie pred sobášom...

    ľudským životom by sa nespreneveril svojmu posolstvu...ja v tom problém nevidím...

    a ellie, aby sa kňaz rozviedol, môže mať mnoho dôvodov, a rovnako nemusí ísť o neveru a tiež mohol všetky svoje manželky úprimne milovať, nie?

    Ježiš sa určite nechcel stať nedoktnutiteľnou modlou, či áno? kňaz Jozef...
    publikované: 29.06.2008 17:10:53 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  95. jajaj
    áno, hlásal a žehnal manželskej láske - rozumej manželskej láske, nie láske na jednu noc, nie príležitostnú, nie takú, kde sa menia ženy alebo muži ako ponožky a podobne... veď sám sa aj svadby zúčastnil...
    publikované: 29.06.2008 17:11:47 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  96. dia..ale
    možno a keby nedávajú istotu..:)))

    a fakty sú fakty..žiadne možno pri faktoch nema priestor..:))
    publikované: 29.06.2008 17:15:33 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  97. kňaz Jozef...
    je vari hriechom milovať muža? aj svojim telom, celú jeho bytosť celo svojou bytosťou? možno túto lásku Ježiš nepoznal, no nebola by som si tým taká istá...

    a potom, to, čo sa z evanjelií dostalo ku nám, je možno o mnohé veci oklieštené...možno zámerne...a nakoniec, ide o sprostredkované posolstvá...prečo sám Ježiš nenapísal nič? mnohé myšlienky NZ čerpajú aj zo starovekej filozofie (Plotinovi a jeho učení o Jednom)...ide o pramene, ktoré prešli vývojom...

    a ku kňažstvu...akí boli prví kňazi Jozef? viem, ako žil biskup sv. Augustín (prešiel od manicheizmu, mal syna s prostitútkou a oddával sa "radostiam" života)...ako potom mohol žiť prvý kňaz ellie?

    slobodne milovať boha...
    publikované: 29.06.2008 17:18:14 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  98. čo je faktom pre teba ellie?
    publikované: 29.06.2008 17:19:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  99. a možno ani milovanie pred sobášom... Ježiš sa určite nechcel stať nedoktnutiteľnou modlou, či áno? kňaz Jozef...
    Ježiš neprišiel Zákon zrušiť, ale ho naplniť - čiže dať mu hlbší, duchovný význam - litera zabíja, duch oživuje... a ak mám 6. prikázanie - Nezosmilníš, to znamená, že je to niečo pred manželstvom, tak Ježiš s tým iste nesúhlasil... Ježiš ako modla? pre niektorých je, ako napr. pre niektorých ľudí je modlou človek - herec, športovec, spevák... vieš, existujú aj falošné predstavy, ktoré so skutočným kresťanstvom nemajú nič spoločné, hoc ich môžu a niekedy aj prežívajú niektorí, čo veria... pre mňa Ježiš nie je modla - pre mňa je môj Boh, Otec, priateľ, brat, je Spasiteľ môjho života a ten, ktorý mi dáva denne novú príležitosť a milosti, aby som mohol správne ako človek i kňaz žiť...
    publikované: 29.06.2008 17:19:47 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  100. že žil ako žil...
    a umrel,ako umrel..a aj všetko to,čo bolo po jeho smrti..

    to je fakt..
    publikované: 29.06.2008 17:20:11 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  101. Nebola
    tam zmienka o tebe!!! tak preco tak z ostra nechapem a nie je mi to jasne..precitaj si to este raz...pre mna osobne je knaz taky isty clovek ako ja -s celibatom alebo bez..
    publikované: 29.06.2008 17:21:06 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. dionea - prečo sám Ježiš nenapísal nič? mnohé myšlienky NZ čerpajú aj zo starovekej filozofie
    prepáč, ale teraz si vo mne vzbudila úsmev - veď to, čo je napísané, povedal Ježiš a dokonca, nie sú zachytené všetky jeho slová - Ale Ježiš urobil ešte veľa iného. Keby sa to všetko malo dopodrobna opísať, myslím, ani na celom svete by nebolo dosť miesta na knihy, ktoré by bolo treba napísať. (Jn 21, 25) A že bral mnohé myšlienky z filozofie iných? neposudzujte, neodsudzujte, odpúšťajte, modlite sa aj za svojich nepriateľov, nie sedem ráz ale sedemdesiatsedem ráz odpusť - čiže stále, nastav aj druhé líce, nik nemá vačšej lásky ako ten, čo položí život za svojich nepriateľov... a mohol by som pokračovať - napíš mi, čo prebral Ježiš z filozofie - rád si to prečítam...
    publikované: 29.06.2008 17:29:20 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  103. vyberáš si, kňaz Jozef
    netvrdila som, že všetky myšlienky pochádzajú z filozofie...

    ak ťa rozosmievam...hm

    prajem pekný deň
    publikované: 29.06.2008 17:36:29 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  104. Nebola tam zmienka o tebe!!! tak preco tak z ostra nechapem a nie je mi to jasne..precitaj si to este raz...
    Autor: jajaj
    E-mail:
    WWW:
    Názov: celibat

    rimskokatolicka cirkev nemala a nebol predpisany...je vlastne vysledkom zdruzovania-centralizovania moci/ penazi samozrejme.
    Celibat nie je ocistec ani pozehnanie ako si to ludia namyslaju...Liszt bol knaz a celibatom teda nezil..;-)))....presne ako terajsi knazi... Su aj obycajni ludia a v podstate ziju svoj "celibat" a pritom ked sa to okolie dozvie tak je z toho velke "halo"....ide o "falos"spolocnosti aj cirkvi...nic viac a nic menej....to nie je utok--to je puho puhe konstatovanie..

    To je jajaj tvoj príspevok a čítať viem...
    publikované: 29.06.2008 17:49:13 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  105. No a?
    je tam zmienka o tvojej osobe Jozef?..je tam nieco co odporuje pravde cize nepravdive?
    Celibat je ocistec.. alebo pozehnanie? kedy sa stal celibat celibatom u rimskokatolickej cirkvi a co mu predchadzalo?
    publikované: 29.06.2008 18:35:15 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. "Pre mna jeJezis
    mojim Bohom,Otcom, priatelom,bratom,je Spasitelom mojho zivota a ten, ktory mi dava denne novu prilezitost a milosti, aby som mohol spravne ako clovek i knaz zit..."

    Nadherne vyznanie!
    Mne svedci o tom, ze uplne darovanie sa v knazstve a celibate je
    u Vas, knaz Jozef, skutocne zitou radostnou a naplnajucou pravdou.
    Dakujem za uprimne svedectvo.
    Dakujem i Bohu, ktory i dnes dava silu zit zasvatenym sposobom zivota.
    Je to dar pre samotnych zasvatenych Bohu, ktori sa mu takto celi davaju a samozrejme i pre nas, lebo sluzia nam ostatnym a dobrovolne sa zriekaju vlastnej rodiny.
    Aj v tejto diskusii sa potvrdili Jezisove vyssie citovane slova o tom, ze nie kazdy je schopny toto pochopit.
    Pozdravujem.
    publikované: 29.06.2008 18:37:23 | autor: Mima (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. No a?
    ty so mnou teraz debatuješ ako so sudcom, lekárom, právnikom, či bezdomovcom? asi ako s kňazom - tento blog má kňaz a si písal o kňazoch a tam patrím aj ja... či vari budem rozlišovať v košíku jablk, že sú všetky zlé... ale nehovoril som o tomto košíku jabĺk, ale o inom? jajaj, nemaj ma za hlúpeho... nebudem sa viac k tejto téme vyjadrovať a ak chceš takto diskutovať, tak asi skoro skončíme...
    publikované: 29.06.2008 19:21:57 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  108. Mima
    ďakujem za pozdrav a ja tiež všetkých pozdravujem
    publikované: 29.06.2008 19:22:55 | autor: knazJozef (e-mail, web, autorizovaný)
  109. ellie
    >panebože..sygon..prečo ked ta beru do zamestnania,žiadaju výpis z registra trestov?..
    -Pretože chcú vedieť , či si niekomu ublížila, to asi neni to sľub , že nebudeš milovať tak jak to ide medzi mužom a ženou.
    Či badáš nejakú paralelu ?

    >každé zamestnanie vyžaduje svoje..
    a nemôže ho vykonávať len tak..hocikto..
    ako by sa ti páčil knaz,ktorý káže o manželskej láske a vernosti a pritom má už tretiu manželku?..
    - človek , ktorý je vysporiadaný so životom,ktorý vedie, ma u mňa rešpekt a keby som ho do práce prijímala, tak jeho osobný profil je pre mňa zaujímavý dovtedy pokiaľ zasahuje do výkonu práce.
    Mne by taký kňaz vôbec neprekážal, pokiaľ by vedel svoje poznanie zo života, ktorý viedol sprostredkovať v prospech práce , ktorú vykonáva. Okrem toho mnoho ĺudí "vie ako na to" ale nevedia to uplatniť v svojom živote. Kňaza vnímam ako ponuku na myšlienku "ako na niečo sa dá nazerať" neočakávam, že všetko odžil ale očakávam, že rozozná , čo odžil a čo nie a tak to ďalej aj predá . V tom ponímaní nedojde ku "Vodu káže, víno pije " aspoň u mňa nie.

    >ved premýšlajte trošku..:)))
    tvoje opakované výzvy by si si občas mohla sama opakovať
    publikované: 29.06.2008 20:00:16 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  110. knazJozef
    "masochistom
    Ježiš nebol... neviem, odkiaľ to berieš - aha, zo svojho uvažovania a logiky... ok... duchovné veci treba duchovne zmýšľať a telesný človek im neporozumie - vieš, o čom hovorím?"

    Neviem odkiaľ si nabral, že som Ježisa masochistom nazvala, len som si s tou myšlienkou slobodne koketovala a došla som k tomu, že mi taká predstava pri Ježišovi nevyhovuje .

    To nadradzovacie , "aha zo svojho uvažovania a logiky" ...
    Ano, presne odtiaľ , som sa vydala uvažovať, prečo by niekto mohol celibát voliť a to nie len v kňažskom stave . Prečo by sa nemohol niekto zriekať sexu , pre akúsi formu duševného masochizmu, odopierať si čo ma tak veľmi biologicky ženie ? /Máš to v tých výrokoch, aké je to výťazstvo duše nad telom , to je aj anorexia pre anorektičky/
    Frigidita je normálne diagnostikovaná, masochizmus je normálne črta, nevidím v tom nijaký problém takto uvažovať , ty v tom vidíš problém v takejto úvahe ?

    A čo sa týka telesnosti a duchovnosti rozumiem ti, len či aj ty rozumieš mne.
    publikované: 29.06.2008 20:11:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  111. najzaujimavejsie
    "čo by sa zmenilo na jeho posolstve,
    Ježiš nepriniesol lacné posolstvá... a stalo by sa to, žeby to už nebolo posolstvo a On by nemohol priniesť zadosťučinujúcu obetu..."

    To ma veľmi zaujalo, prečo by to nebolo posolstvo ?
    Prečo by nemohol priniesť zadosťučineniu obetu ?

    "osoba Ježiša Krista mala poslanie v poslušnosti nebeskému Otcovi priniesť zadosťučinenie za prvý hriech - veľkú urážku za lásku, ktorú Boh daroval a nemohol by priniesť túto obetu "nečistý". Ježiš bol slobodný, žil celibát"

    Za aký hriech , ak sa smiem spýtať ?
    A ak mal predurčenie , môžme tu ešte hovoriť o slobode ?
    Úrážka lásky , to je možné ?
    publikované: 29.06.2008 20:16:59 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  112. sygon..už ma to nebaví...))))
    chceš byť fundovaným odborníkom na niečo,s čím nežiješ..:))))

    celibát pre kňazov je normálna vec,ako pre vodiča kamionu vodičák...

    a to nezmeníš..či sa ti to páči,alebo nie..:)))
    publikované: 29.06.2008 20:37:14 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  113. ellie
    s čím žijem nevieš, tak ako nevieš aký mám sex a či ho mám vôbec.
    A mne sa nechce nič meniť, chcelo sa mi dnes filozofovať a niečo sa dozvedieť od niekoho , kto má na to vzdelanie alebo kto má k tomu blízko. To je všetko , či sa ti to páči alebo nie :)
    Nie ste prv7 veriaci s ktorými som kecala , nedávam si za cieľ niekoho presviedčať , meniť . Hrám sa s logikou a skladám si , čo ma zaujíma, toť vsjo.
    publikované: 29.06.2008 20:46:59 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  114. (ne)chapem tvoju reakciu
    pre mna je trosku cudna a mozno aj jesitna ale..ked tebe nevadi ;-)..mi nevadi.
    ... pre mna je totizto knaz clovek taky isty ako vsetci ludia na tejto planete- nic viac a nic menej.
    Po druhe, na blogoch sa kazdy moze predstavit aj ako Napoleon..o)) ;-))
    publikované: 29.06.2008 20:50:12 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. ellie
    prehanaj, prehanaj..alebo si si ista?!o));-)))...mozno chyba dakde inde..o)))
    publikované: 29.06.2008 20:53:08 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. sygon...ale ved ja to chápem..
    len skús prosím ťa vychádzať z faktov..
    pretože niektore veci sú dobre aj vtedy,ked tebe sa zdaú nelogicke..

    nechápem,prečo premýšlať nad neakým "keby.."..

    nechápem,prečo prevraciate fakty tak,ako by vám to vyhovovalo..Najprv Ninsun, teraz Kristus..

    sú veci,ktoré su nedotknutelné..
    a fakty s vierou súvisiace sú jednými z nich..pre mňa..

    xxx

    jajaj..no..po tvojom fandeni zuzane ma vôbec neprekvapujje,že rátaš aj s touto alternoškou..:))))
    a inak..prekvapím ťa..:)))

    už padol názor,že ty sama si Zuzanou..:)))))))))))

    krásny večer..:)))

    a inak Sygon..o tom bohoslovcovi v noci..:))))
    a ešte čosi..)))
    aj tak ťa mám rada..:))))

    publikované: 29.06.2008 21:10:54 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  117. Ellie,
    vies dobre ze nie som Zuzana....citam blog dlhe roky (aj ked nie pravidelne a nie vsetko).

    Dobre, ked si spomenula tak priamo a uprimne...rozmyslala som nad tym vela okrem toho ze som tym bola otrasena. Zuzku rada citam aj na blogu aj jej knihy.Ublizili ste cloveku--Vy v anonymite a nikto nevie kto ste ...ale Zuzka je clovek v reale. Clovek, ktory ma dar davat a Dava vsetkym!...vzali ste potesenie (a aj inym) kto ma ten dar len aby ste sa potesili?!....vy ste ostali- ste anonymne...
    ..nefandim nikomu-ja si vazim ludi a ich zivot ako seba samu...
    publikované: 29.06.2008 21:46:33 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. ano jajaj?...a čim sme jej ubližili?..
    že sme nevzdali hold jej vyblazneniu sa na historickom epose?..

    či tým,že sme odhalili jej autorstvo?..

    alebo tým,že sme ho zverenili?..

    písala,vraj vydala vela erotickych kníh..prečo ju toto tak vzalo?..
    prečo nestojí za svojim dielom?..prečo sa urazene stiahla?..

    kto jej ublížil..my?..či ona sama?..

    a že nie si ona neviem..a ani ruku do ohna by som za to nedala...

    a viac sa o tomto nemienim baviť na tomto blogu..
    viem,že ma chceš pred kňazom Jozefom ponížiť..skúšaj to v pohode ďalej..

    ja mam svedomie čiste..jedine,čo som vytkla Zuzane bolo to,že ako rozpravkarka moralizovala a ako nezbednica písala eroťaky..

    a pokrytectvo je niečo,čo v mojom živote nemá miesto,ani pochopenie..ani zľutovanie..
    publikované: 29.06.2008 22:02:03 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  119. Napisala som
    uprimne co si o tom myslim a ako to vidim ja, kedze si to spomenula Ellie..to ostatne co si pisala ma nezaujima a ani nesudim-to by som si nedovolila --nielen kvoli vam ale v prvom rade kvoli sebe..zaujimalo ma to -prirodzena zvedavost preco to vsetko...
    ..a aby ti tu ruku neodtali, nielen ze do ohna..a ked ti ju odtnu ako budes pisat?...ty erotaky nepises ani nepozeras Ellie???!!!...myslis to vazne? take daco mi ani nehutor..o)))...tentokrat som sa skoro zadrhla matovym cajom a trochu ho kaplo na klavesnicu..;))))
    publikované: 29.06.2008 22:29:46 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. jo..píšem..vo svojom blogu..pod svojim menom..
    a nikdy nie do takých detailov,ako bolo hento..

    to už je fakt medzi dvoma...

    a ked nesúdiš,tak ani nevznášaj obvinenia..pretože vyjdu dosť bizarne..

    a moje ruky nechaj na pokoji..nielen na písanie ich potrebujem..:)))

    bru noc..)))
    publikované: 29.06.2008 22:59:23 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  121. Jajajaj... zasa sem niekto vnáša čo sem absolútne nepatrí...
    Citujem:
    "...na blogoch sa kazdy moze predstavit aj ako Napoleon..o)) ;-))
    publikované: 29.06.2008 20:50 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)"

    "Zuzku rada citam aj na blogu aj jej knihy.Ublizili ste cloveku--Vy v anonymite a nikto nevie kto ste ...ale Zuzka je clovek v reale. Clovek, ktory ma dar davat a Dava vsetkym!...vzali ste potesenie (a aj inym) kto ma ten dar len aby ste sa potesili?!....vy ste ostali- ste anonymne...
    ..nefandim nikomu-ja si vazim ludi a ich zivot ako seba samu...
    publikované: 29.06.2008 21:46 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)"

    Počúvaj, Ty nenanonymná anonýmka, čo ste sa už všetci zbláznili?
    Čo je na tom, že niekomu sa nepáčilo čo Zuzka - vystupujúca anonýmne a nie pod svojim občianskym menom - písala na blog raz tak raz onak pod viacerými menami. Však "neponúkala" svoje meno ale ponúkala svoje texty. Nikto nemá vyárendované, že všetko čo napíše sa bude všetkým páčiť. Možno je to tak v rozprávke. Ale tu sme na blogu a je nás tu až až. Tak prosím Ťa, presťaň konečne s nejakým obviňovaním "neznámych anonymných blogerov", že spáchali najhroznejší čin pod Slnkom - netlieskali textom o ...... a o ...... Ani to sem nechcem napísať, by som sa musela hanbiť....
    Verím, že reálna Zuzka sa z toho dávno vyspala a že iba neautorizovaná anonymná pre mňa ničím neidentifikovateľná jajaj tu rozsieva nepokoj.
    publikované: 30.06.2008 00:09:47 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014